Политика за персонала ориентирана към семейството
Политика за персонала ориентирана към семейството в Kellner & Kunz
Преди три години Kellner & Kunz получи сертификат от одита “Работа и семейство” и награда от Федералното министерство на семейството и младежта за своята политика за персонала, насочена към семейството. Подновеният одит сега потвърждава предишния успешен курс. Сега става въпрос за консолидиране на съществуващите процеси, преследване на нови цели и по-нататъшно разширяване на позиционирането на компанията като работодател, приятелски настроен към семейството. Защото ръководството на компанията счита, че поемането на отговорност за хората в и около компанията е една от основните му задачи. В края на миналата година например беше открита собствена детска градина “RECA minis”. Мерките, свързани с обучението и допълнителното образование, както и с благосъстоянието на служителите, винаги са били приоритет за Kellner & Kunz. Преди три години обаче специалистът по C-компоненти от Велс за първи път се подлага на одит от Familie & Beruf Management GmbH. Това беше съпроводено със структуриране на всички мерки за персонала по дебита и кредита с цел да се направи по-видима тяхната роля. След този успешен процес Kellner & Kunz получи държавния знак за качество като компания, която е приятелски настроена към семейството. Съобразяване на условията на труд с житейската ситуация Управляващият директор Астрид Зигел: “Процесът на одит е ясно структуриран и ни помага като компания да определим приоритети за по-нататъшното развитие на баланса между професионалния и личния живот, както и да продължим последователно да го прилагаме”. Ръководството на компанията определи три основни области: Информация и комуникация, култура на ръководство и родителство или отпуск по майчинство и връщане на работа. Няколко примера: Офертите за служителите станаха по-прозрачни и бяха по-добре комуникирани вътрешно и външно. Търсената програма за младши служители се обогатява с разговори край огъня и засилен обмен на информация за културата и разбирането за лидерство. В областта на управлението на отпуските има допълнителни иновативни подходи в допълнение към насоките за отпуск по майчинство, непълно работно време при връщане на работа или месец на бащата. Г-жа Зигел: “В бъдеще ще обръщаме повече внимание на въпросите, свързани със съвместяването на грижите и обучението на работното място. Искаме да вземем предвид житейската ситуация на нашите служители във възможно най-голяма степен и да я хармонизираме с рамковите условия в компанията.